Het BuurtGroenBedrijf is een ondernemend buurtinitiatief in het Arnhemse Spijkerkwartier dat houdt van pionieren. Samen met bewoners bouwt het aan een groeiende en bloeiende wijk waar het prettig toeven is voor iedereen: mens, dier, boom en plant. Tegels wippen, hemelwater opvangen, bollen planten, hekjes vlechten of buurtbokashi maken, vergroenen is een feestje als je het met elkaar doet!

 

Wij(k)kwekerij

De Wij(k)kwekerij zoekt tuinen om in te werken en mensen die zin hebben om mee te helpen – van kweken tot koffiezetten en van stekken tot soep maken.

Welkom bij de Wij(k)kwekerij van het BuurtGroenBedrijf! In het Arnhemse Spijkerkwartier kweken we samen met buurtbewoners plantmateriaal van, voor en door onze eigen wijk, bijvoorbeeld op de zolderverdieping van ‘t Pakhuis aan de Lombardstraat. Supercirculair en supersociaal, daar houden wij van! Met z’n allen zorgen we voor meer leven in de brouwerij, ehm .. kwekerij! Doe je mee?

Bomen beleven

Tijdens het project bomen beleven …..

Biodiversiteit in je wijk

Met bewoners werken we aan groene plekken die niet alleen goed zijn voor planten en dieren, maar ook zorgen voor ontmoeting, betrokkenheid en een sterkere buurt. Laat je inspireren en bekijk de video.

Een leefbare stad

Bomen maken de stad mooier, koeler, groener en leefbaarder. Ze zorgen voor schaduw en verkoeling tijdens hete dagen, geven ruimte aan vogels, insecten en biodiversiteit. Bekijk de video.

Beleef je wijk
in deze video….

Voor een groene en sociale buurt!