Johan Combéplein: supertip en stapelmuurtjes

Op 15 april waren we op het Johan Combéplein voor een voorjaarsopfrisactie. Een week later keerden we terug om de klus af te maken.

Op safari
De vier nieuwe adoptanten die zich vorige week hebben gemeld om (een deel van) het Johan Combéplein mee te helpen onderhouden, hebben niet stil gezeten. Overal zijn nieuwe planten te bewonderen. Op sommige plekken is er misschien iets te rigoureus gewied. We missen hier en daar wat herfstasters. Nu zien die er nog wat onooglijk uit, maar straks bloeien ze lang en prachtig. Daarom een supertip voor wie adopteert: ga eerst op safari in je kersverse hof! Wie weet wat voor moois je tegenkomt. Scheelt weer een tripje naar de plantenkweker.

Verhuizen
Na het snoeien en wieden van vorige week gaan we vandaag aan de slag met de stapelmuurtjes die vier jaar geleden geplaatst zijn. Die zien er namelijk niet zo jofel meer uit. Er zijn stenen verplaatst en verdwenen en, belangrijker nog, de bewoners maken er geen gebruik van. We halen dus het grootste gedeelte van de stapelmuurtjes weg en geven de stenen ergens anders in de wijk een betere plek. Na twee dagen werken ziet het Johan Combéplein er allerfruitigst uit. Het was leuk er weer eens te zijn!