De Buurttuin: de eerste onderhoudsochtend van het seizoen
Tijdens NLdoet is er in de Buurttuin in Het Arnhemse Broek hard gewerkt om de tuin nog mooier te maken dan ie al is. Met een rozenboog, een tuinhek en bankjes om van het uitzicht te genieten is het paradijs voorlopig compleet. Vandaag, op vrijdag 10 april, starten we onze tweewekelijkse onderhoudsochtend weer, want we willen de Buurttuin natuurlijk wel zo mooi houden!
Rozen voor Jan
Wie de Buurttuin een beetje kent, weet dat oprichter, vaste vrijwilliger en buurtverbinder Jan er bijna elke dag te vinden was. Nog niet zo lang geleden is hij plotseling overleden – de nieuwe rozenboog heeft hij nog bedacht – en de tuin staat er sindsdien wat verloren bij, ziet Anastasia als ze om 9.30 uur binnenstapt. Gelukkig is Cor er om te helpen. Hij is een goede vriend van Jan en vaste vrijwilliger in de Buurttuin.
Verrassing!
Als Anastasia en Cor net hun handen uit de mouwen hebben gestoken, stapt er een jongen uit de buurt de tuin binnen. Dertien jaar is hij en hij vertelt dat hij regelmatig in de Buurttuin te vinden is om de planten te verzorgen. Een beetje met hun mond vol tanden staan ze wel, Anastasia en Cor, maar wat fantastisch om te horen dat de tuin, die toch een beetje verlaten voelde, regelmatig bezocht en zelfs verzorgd wordt!
Snoeien en stroopwafels
Met zijn drietjes planten ze een zwarte bes die te groot werd voor een tuin in Klarendal en een nieuw plekje zocht. Ook wordt er een vlinderstruik gesnoeid. Na een hoop geklets, een hele berg stroopwafels en een bezoekje van buurvrouw Yvonne en haar honden, is de aftrap van het nieuwe seizoen in de Buurttuin officieel een feit. Vanaf nu zijn we weer elke twee weken tussen 9.30 en 10.45 uur in de parel van ’t Broek te vinden. En binnenkort geeft Anastasia er trouwens ook nog een workshop, waarover later zeker meer!
